Juniordrengekor - for sangglade drenge

Elsker du at synge, og har du lyst til at synge sammen med andre drenge? Så syng med i vores Juniordrengekor og bliv en del af vores Korskole. Du behøver ikke at kunne læse noder eller have gået til kor før. Du skal bare elske at synge!

Hvem er vi?
Mariagerfjord Juniordrengekor synger rytmisk kormusik, sange som du sikkert kender fra radioen. Vores kortimer er fyldt med sang, fællesskab og seriøst arbejde, og vores kortræning er baseret på mottoet: Det skal være fedt at være her!

Mariagerfjord Korskole har 2 drengekor, Mariagerfjord Drengekor (12/13-20 år) og Mariagerfjord Juniordrengekor (8-12/13 år) og de mødes hver mandag. Først synger Juniordrengekoret alene en time, så sammen med Drengekoret en time, og derefter synger Drengekoret en time alene.

Koret har ca. 6-10 koncerter pr år. Udover koncerter kan en sæson for Juniordrengekoret f.eks. indeholde indspilning, musikvideoproduktion eller sociale arrangementer.

Øvetider
Juniordrengekor: Mandag kl. 16.45-18.45

Tilmeld dig

I Mariagerfjord Korskole har vi ambitiøse kor for både drenge og piger fra 0. klasse til 20 år. Alle drenge i alderen 8 -  ca. 13 år (stemmeovergang)  kan synge med i vores Juniordrengekor.

Du behøver ikke allerede at have et sangtalent, når du starter i de yngste kor i korskolen, men du skal elske at synge og have mod på at vokse.
Korene afholder mange årlige koncerter, og du skal derfor have lyst og tid til at rejse rundt og optræde. Det er dernæst vigtigt, at dine forældre/værger bakker dig op i din deltagelse i koret.