For sangglade piger i 3.-5. klasse

Mariagerfjord Spirekor er et rytmisk pigekor med 50-65 piger i alderen 8-11 år (3.-5. kl.). Koret synger sange, som du sikkert kender fra radioen.

Vores kortimer er fyldt med sang, fællesskab og seriøst arbejde, og vores kortræning er baseret på mottoet: Det skal være fedt at være her! Mariagerfjord Spirekor fungerer som aspirantkor til Juniorkoret og Pigekoret. Vi øver hver tirsdag og holder ca. 8-10 koncerter om året. Vi tager også på en lille turné, hvor vi synger på forskellige skoler. Koret er et ambitiøst børnekor med mødepligt til den almindelige undervisning.

Nedenfor er den er lille hilsen fra Maj-Lis, hvor du kan høre mere om hvem Spirekoret er.

Underviser: Korleder Maj-Lis Hoffer Henriksen
Sted: Mariagerfjord Kulturskole, Christiansgade 1, 9500 Hobro
Korøvedag: Tirsdag kl. 17.00-19.00
Teori/Hørelære (for alle 5. klassespiger): Tirsdag kl. 16.30-17.00.

Se info om betaling på Mariagerfjord Kulturskoles hjemmeside

Tilmeld dig

I Mariagerfjord Korskole har vi ambitiøse kor for både drenge og piger fra 0. klasse til 20 år.  Alle sangglade piger i 3.-5. klasse kan synge med i vores Spirekor, her er ingen optagelsesprøve.

Du behøver ikke allerede at have et sangtalent, når du starter i de yngste kor i korskolen, men du skal elske at synge og have mod på at vokse.
Korene afholder mange årlige koncerter, og du skal derfor have lyst og tid til at rejse rundt og optræde. Det er dernæst vigtigt, at dine forældre/værger bakker dig op i din deltagelse i koret.