Hvem er vi?

Mariagerfjord Juniorkor er et rytmisk pigekor med 30-40 piger i alderen 12-15 år (6.-9. kl.). Koret synger sange, som du sikkert kender fra radioen.

Vores kortimer er fyldt med sang, fællesskab og seriøst arbejde, og vores kortræning er baseret på mottoet: Det skal være fedt at være her! Juniorkoret fungerer som aspirant-kor til Mariagerfjord Pigekor.

Koret har ca. 6-10 koncerter pr år. Udover koncerter kan en sæson for Juniorkoret f.eks. indeholde indspilning, musikvideoproduktion eller sociale arrangementer.

Undervisere
Kor og teori: Chrisitian Fris-Ronsfeld
Teori: Maj-Lis Hoffer Henriksen
Sang på hold: Andrea Fogh Klausen

Undervisningstider:
Korøvedag: Torsdag kl. 17:00-19:30
Teori/hørelære: Torsdag kl. 16.15 - 16.45 / 16.30 - 17.00

Optagelse i Elitekor

I Mariagerfjord Korskole har vi ambitiøse kor for både drenge og piger fra 0. klasse til 20 år.

Korene afholder mange årlige koncerter, og du skal derfor have lyst og tid til at rejse rundt og optræde. Det er dernæst vigtigt, at dine forældre/værger bakker dig op i din deltagelse i koret.

Du skal have en god sangstemme og have lyst til at fordybe og dygtiggøre dig inden for rytmisk korsang, rytmetræning og teori. Du skal også have lyst til at synge med andre sangere fra hele Mariagerfjord Kommune. Du behøver ikke være en dygtig nodelæser for at søge ind; mange går rundt med et sangtalent, de slet ikke har opdaget.

I år kan du vælge enten at indsende en video, eller at tilmelde dig en fysisk optagelsesprøve, der finder sted på Mariagerfjord Kulturskole i Hobro. Uanset hvad du vælger, så skal du tilmelde dig via nedenstående link. Herefter modtager du mere information om selve prøven. Prøven finder sted mandag d. 17. juni.

Der er tilmeldingsfrist onsdag d. 12. juni.

Tilmelding til optagelsesprøve

Fysisk optagelsesprøve

Til den fysiske optagelsesprøve starter vi med en hyggelig snak om hvorfor du gerne vil søge ind i koret, og herefter skal du synge 2 forskellige sange. Den ene skal du selv vælge og du skal synge uden akkompagnement. Den anden sang du skal synge skal du vælge mellem ”Broken Strings” og ”Børn af Natten”, og du skal synge vers 1 og omkvæd. (Links til musikfilerne finder du under video-optagelsesprøver)

Hør Christian fortælle om Juniorkoret

Video-optagelsesprøve

Du kan indsende en videoprøve i stedet for at deltage i en fysisk optagelsesprøve.

Uanset hvad du vælger, så skal du tilmelde dig via ovenstående link senest onsdag d. 12. juni.

Nedenfor kan du læse om optagelsesproceduren, og hvordan du indsender din video.

Hvordan indsender man en video?

Step 1: Sådan optager du din video

• Videoprøven skal optages med en telefon/Ipad eller lignende.
  • Du skal få en til at optage dig, eller stille kameraet så det optager ca. 1 meter fra dit ansigt, så man kan se dig fra under brystet og hele hovedet.
  • Vær opmærksom på, at vi kan se dig og at der ikke er modlys. Husk at optage et sted, hvor lyden af din sang ikke forstyrres af baggrundslyde.
  • Du skal bruge et andet device (evt. iPad, telefon, PC)  til at afspille backtracket (lydfil). Vi skal kunne høre dig synge tydeligt i forgrunden og backtracket skal høres længere i bagrunden.
  • Når du skal synge din prøve skal du synge 2 forskellige sange. Den ene skal du selv vælge og du skal synge uden akkompagnement og backtrack (Udpluk af sangen må ikke vare mere end 1-2 min). Den anden sang du skal synge skal du vælge mellem ”Broken Strings” og ”Børn af Natten”. Backtrack-musikken til sangene, som du kan synge med på finder du på linkene nedenfor. Du skal synge vers 1 og omkvæd.
  • Videoprøven skal være 1 lang film og må ikke klippes op – pyt med at der er pauser, når du skal starte musikken osv.

HENT LYDFIL 1: BROKEN STRINGS HENT LYDFIL 2 : BØRN AF NATTEN
HENT SANGTEKST 1 BROKEN STRINGS  HENT SANGTEKST 2: BØRN AF NATTEN

Step 2: Det skal du gøre i videoen

• Du skal starte med at fortælle hvad du hedder og hvilket kor du søger ind i. Fortæl herefter kort om hvorfor du gerne vil synge i koret
  • Først starter du med at synge den selvvalgte sang uden backtracket og herefter synger du vers 1 og omkvæd af enten ”Broken Strings” eller ”Børn af Natten".

Step 3: Sådan sender du din video

• Når du har din videoprøve klar, klikker du ind på WeTransfer. Du klikker på ”tilføj dine filer” og uploader din video.
  • Du sender den til crons@mariagerfjord.dk og så du taster din egen e-mail ind i feltet nedenunder.
  • I beskedfeltet skal du skrive mailadresse, navn, alder, skole og hvilket kor du søger ind i.
  • Til sidst trykker du 'overfør'. For at kunne overføre skal du bekræfte din mailadresse. Når du har gjort dette, sendes videoen.
  • Du modtager snarest (op til 1 uge) herefter en mail fra Korskolen om, at vi har modtaget din videoprøve.
Ved spørgsmål kontakt Kunstnerisk Leder Christian Fris-Ronsfeld på crons@mariagerfjord.dk eller på tlf. 20115493.